Automatyzacja – nowe narzędzia pracy wspomagające Twój biznes

Po co w firmie automatyzacja, co z niej wynika i dlaczego warto ją rozpocząć od obszarów back-office?

Hasło cyfrowa transformacja jest ostatnio bardzo często używane i choć wydaje się, że często nadużywane, to jednak doskonale oddaje charakter zmian. Zmian, które mają obecnie miejsce dzięki nowym technologiom. Jedną z nich jest możliwość automatyzacji pracy dzięki oprogramowaniu, które potrafią samodzielnie realizować zadania wyręczając pracownika.

Do całkowitej automatyzacji naszej pracy jest jeszcze bardzo daleko, można ją wykonać za pomocą znanych nam dziś technologii jedynie w przypadku 5% wykonywanych obecnie profesji.

 A jaki wpływ ma automatyzacja na środowisko pracy?

Przede wszystkim daje pracownikowi do ręki nowe narzędzia ułatwiające codzienną pracę. Nie musimy się obawiać, że współczesny świat przestawi się całkowicie na oprogramowanie działające jako roboty. Maszyny nie prześcigną ludzi w abstrakcyjnym myśleniu, mimo, iż już potrafią się uczyć, wyciągać wnioski i wyrażać emocje. Dziś wszyscy analitycy podkreślają, że przeniesienie ludzkiej aktywności z wykonywania zadań powtarzalnych do wykonywania zadań złożonych pozwala na lepsze wykorzystanie potencjału pracowników, poza oczywistymi korzyściami w biznesie.

Dlatego warto skorzystać z dobrodziejstw automatyzacji, nawet w niewielkim zakresie. Tak zwane „systemy” RPA (Robotic Process Automation) umożliwiające automatyzację różnego typu zadań, wykonywanych dotąd przez pracowników. Potrafią one coraz więcej i coraz częściej wdrażane są w firmach różnej wielkości, a zwłaszcza w działach powszechnie nazywanych back-office.

Dlaczego akurat w back-office?

Odpowiedź jest prosta. Dlatego, że są to bardzo szczególne działy, które podatne są na automatyzację, chociażby ze względu na dużą ilość powtarzalnych procesów. Optymalizacja procesów back-office jest dla firm szczególnie ważna. Pomimo, że (jak powszechnie wiadomo) działania back-office nie mają bezpośredniego wpływu na przychody firm, to jednak pośrednio przyczyniają się do ich wzrostu, ale tylko wówczas, gdy są dobrze zorganizowane.

O tym jak firmy podchodzą do wdrożeń RPA, zwłaszcza w back-office, jak przygotowują swoje środowisko do takiej implementacji oraz co z niej wynika opowiem w cyklu artykułów poświęconych „software’owym robotom”.

 Zagadnienia, które w nich poruszę to przede wszystkim:

  • jak przygotować się do automatyzacji i jak zdiagnozować ten najwłaściwszy czas na ich zastosowanie;
  • czym jest RPA i jak zmienia sposób pracy;
  • wdrożenia na świecie, które pozwoliły na uzyskanie niezwykłej efektywności działania back-office;
  • jak przygotować procesy w firmie do wdrożeń RPA w obszarach administracyjnych;
  • jak firmy w Polsce korzystają z automatyzacji back-office i co z tego wynika.