Jak dziś przygotować dział IT na zmiany, które przyniesie jutro? pobierz e-book Optimatis

 

Tempo rozwoju technologicznego jest szybkie jak nigdy dotąd.  Cyfryzacja, postępująca automatyzacja, rozwój AI… Jak te przemiany wpływają na funkcjonowanie IT w firmach i przedsiębiorstwach? Co nowego wprowadzą do systemów ITSM? Czy przedsiębiorstwa są w stanie nadążyć za wciąż ewoluującymi technologiami IT? Te firmy, które chcą utrzymać się na rynku, nie mają wyjścia. Muszą dostosować procesy biznesowe do przemian technologicznych.

Przygotowaliśmy dla Ciebie e-booka, w którym wskazujemy najważniejsze kierunki rozwoju systemów IT wspierających biznes – „6 trendów, które zmienią Twoje myślenie o ITSM”. Pobierz go i zacznij…

…myśleć przyszłością.

Aby przygotować się na zmiany, które przyniesie nam jutro, trzeba reagować na nie już dziś. Wiele firm jest tego świadomych.

Według najnowszego raportu DT Global Business Consulting „Digital Transformation in CEE” aż 56% firm Europy Środkowej i Wschodniej jest przekonanych, że cyfrowa transformacja pozwoli im znacznie wzmocnić konkurencyjną pozycję na rynku. Jednocześnie aż 40% firm przyjmuje postawę wyczekującą. Firmy te postrzegają cyfrową transformację jako bardzo złożony mechanizm, na który składa się wiele zmian w procesach biznesowych.

Jednak wstrzymywanie nieuniknionej modernizacji procesów IT może mieć dla firmy opłakane skutki – brak płynnej współpracy między działami, niezadowolenie klientów, spadek konkurencyjności i biznesowe straty.

Im dłużej zwlekamy z wprowadzeniem przyszłości do naszej firmy, tym bardziej przyszłość będzie nam uciekać. I tym trudniej będzie nadrobić straty względem firm, które czasu nie traciły. Jak więc będzie rozwijał się sektor ITSM w biznesie?

O tym właśnie przeczytasz w naszym e-booku „6 trendów, które odmienią Twoje myślenie o ITSM”. Pomoże on Ci…

…dostrzec kierunek zmian.

Nowoczesne systemy zarządzania IT stają się dla przedsiębiorstw niezbędne. Dzięki nim firmy mogą skutecznie realizować biznesowe cele.  Warto mieć świadomość, jakie tendencje w rozwoju technologicznym będą mieć największy wpływ na systemy ITSM. Aby być o krok przed konkurencją, trzeba przede wszystkim celnie przewidywać potrzeby i oczekiwania klientów przyszłości. Klientów, którzy staja się coraz bardziej samodzielni, wymagający szybkiego feedbacku ze strony firmy i chcący łatwo obsługiwać aplikacje.

Technologie wykorzystywane w IT muszą uwzględniać te czynniki. Dlatego podstawową tendencją w rozwoju IT jest dążenia do uproszczenia wewnętrznych procesów, zwiększenie efektywności, a przede wszystkim do płynnej współpracy z innymi sektorami firmy.

W e-booku „6 trendów, które zmienią Twoje myślenie o ITSM” przeczytasz o technologiach, które nie ograniczają się do branży IT, ale chcą…

…przekroczyć ITSM.

Rozwój cyfryzacji powoduje, że to właśnie IT decyduje o jakości usług firmy. Zadowolony klient to dziś efekt sprawnej organizacji działu IT. Firmy myślące perspektywicznie rozwijać więc będą systemy ITSM. Jednak to nie wszystko. Firmy o dużej dojrzałości implementować je będą także na inne sektory pracy, dążąc do realizacji modelu ESM (Enterprise Service Management).

Według badań HDI 56% ankietowanych firm stosuje rozwiązania ITSM poza obszarem IT. Ta wyraźna tendencja będzie z pewnością się rozwijała. Już dziś wdrażanie systemów ITSM może być uzupełniane o inne działy biznesowe (np. obsługa klienta, HR czy finanse).

Systemy ITSM będą ewoluować tak szybko jak szybko będą rozwijały się technologie IT. Warto trzymać rękę na pulsie i tak modernizować dział IT, aby jak najlepiej wspierał rozwój firmy. Jeśli zastanawiasz się, jakie dokładnie technologie i koncepcje będą wyznaczać kierunek rozwoju systemów IT w biznesie, pobierz naszego e-booka „6 trendów, które zmienią Twoje myślenie o ITSM”.